„ŠKODA s prírastkom 5,3 % v novembri výrazne posilnila tretí mesiac za sebou a potvrdila rastúci trend v druhom polroku,“ povedal Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Naša modelová ofenzíva ukazuje svoju stále rastúcu silu. Vďaka plnej dostupnosti nových modelov sústavne rozširujeme náš trhový podiel v Európe. Nová Octavia sa vyvíja znamenite, predaje prekonávajú naše očakávania,“ vyhlásil Eichhorn. V západnej Európe nová Octavia posilnila o slušných 60,9 %, v Európe celkovo o 23,7 %. Trhový podiel spoločnosti ŠKODA AUTO v Európe vzrástol ku koncu novembra na 4 %.
V posledných týždňoch roka 2013 ŠKODA naďalej zvyšuje tempo. Vďaka ôsmim novým alebo inovovaným modelom je rok 2013 pre značku ŠKODA skutočne silným rokom. „Rok 2013 je synonymom doteraz najväčšej modelovej ofenzívy v 118 ročnej histórii podniku,“povedal Werner Eichhorn. Najnovším prírastkom českej automobilky je štart výroby kompletne inovovaného modelu Yeti v Číne. Toto obľúbené kompaktné SUV schádza z linky vo verzii špeciálne prispôsobené požiadavkám miestneho trhu. Automobilka tento rok realizovala po celom svete dvanásť nábehov výroby a osem medzinárodných uvedení noviniek na trh.
V západnej Európe zaznamenala ŠKODA v novembri mohutný prírastok. Dodávky zákazníkom sa zvýšili o 20,6 % na 34 000 vozidiel (november 2012: 28 200 vozidiel). Vďaka tomuto prírastku, ktorý bol výrazne vyšší ako v prípade celého trhu, vzrástol trhový podiel značky ŠKODA v západnej Európe ku koncu novembra na 3,2 % (rovnaké obdobie predchádzajúceho roka: 3,0 %). V Nemecku značka dosiahla rast o 16,9 % na 12 300 dodaných vozidiel. ŠKODA tak na svojom druhom najsilnejšom trhu na svete ďalej rozširuje postavenie najsilnejšej dovážanej značky. V Holandsku sa značke ŠKODA podarilo dodávky viac ako zdvojnásobiť na 2 200 vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla značka vo Veľkej Británii (5 600 vozidiel; plus 43,7 %), vo Francúzsku (2 100 vozidiel; plus 13,9 %), vo Švajčiarsku (1 600 vozidiel; plus 12,0 %), v Belgicku (1 300 vozidiel; plus 18,1 %), v Španielsku (1 300 vozidiel; plus 64,0 %), vo Švédsku (1 300 vozidiel; plus 18,7 %), vo Fínsku (840 vozidiel; plus 50,4 %) a v Nórsku (770 vozidiel; plus 54,8 %).
Vo východnej Európe bolo zákazníkom dodaných 11 300 vozidiel značky ŠKODA (november 2012: 12 400; -8,7 %). Ku koncu novembra dosiahla česká značka takmer štvorpercentný trhový podiel. V Kazachstane dosiahla ŠKODA vďaka 715 dodaným vozidlám nový predajný rekord. V pobaltských štátoch (Estónsko, Lotyšsko, Litva) značka rástla o 10,1 % na takmer 500 dodaných vozidiel. V Srbsku ŠKODA posilnila o 26,1 %. Na treťom najväčšom trhu značky ŠKODA, v Rusku, automobilka dodala 7 400 vozidiel (november 2012: 9 000; -18,0 %).
V strednej Európe vzrástli dodávky vozidiel ŠKODA zákazníkom o 23,2 % na 12 600 vozidiel (november 2012: 10 200). Automobilka tak posilnila výrazne viac ako celkový trh a zvýšila svoj trhový podiel na 19,1 %. Vo všetkých stredoeurópskych krajinách dosiahla ŠKODA dvojciferný rast. Na domácom trhu v Českej republike vzrástli dodávky o 10,5 % na 5 900 vozidiel (november 2012: 5 300). Trhový podiel značky ŠKODA v Českej republike predstavuje po jedenástich mesiacoch 36,2 %. Na Slovensku značka ŠKODA dodala zákazníkom 1 205 vozidiel, čím si zabezpečila trhové prvenstvo s podielom 21,26 %.
V Číne dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 18 200 vozidiel (november 2012: 21 100; -13,9 %). Celkovo dosiahli dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom za prvých jedenásť mesiacov v Číne 217 400 vozidiel (január až november 2012: 225 900; -3,8 %). V Indii sa v novembri pre vozidlo značky ŠKODA rozhodlo 1 600 zákazníkov (november 2012: 2 000; -19 %).
Model | Dodávky v 11/2013 | Medziročná zmena |
ŠKODA Octavia | 30 800 |
-6,0 %
|
ŠKODA Fabia | 14 500 |
-25,2 %
|
ŠKODA Superb | 7 100 | +22,0 % |
ŠKODA Yeti | 8 800 | +30,1 % |
ŠKODA Roomster | 2 900 |
+7,4 %
|
ŠKODA Rapid | 14 600 | +475,1 % |
ŠKODA Citigo | 3 300 | -29,6 % |