ŠKODA pokračovala v raste aj vo februári

Vo februári vzrástli celosvetové predaje značky ŠKODA o 8,3 % na 76 000 vozidiel (február 2014: 70 200), čo predstavuje najlepší február v histórii automobilky. Predaj nového modelu ŠKODA Fabia v západnej Európe vzrástol o 11,7 %, v strednej Európe dokonca o 32,7 %. Vo februári zažila v Prahe svetovú premiéru vlajková loď značky, nová ŠKODA Superb, ktorá príde na trh v už júni.
„Po rekordnom roku 2014 ŠKODA úspešne vstúpila do nového roka. Prvé dva mesiace podčiarkujú pozitívny vývoj značky,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Radosť máme najmä z priaznivého vývoja predajov novej generácie modelov ŠKODA Fabia a Fabia Combi. Ďalší impulz nám dodá nová ŠKODA Superb, s ktorou chceme ďalej rozšíriť okruh našich zákazníkov,“ dodáva Eichhorn. Po svetovej premiére v českej metropole je nová ŠKODA Superb aktuálne hviezdou ženevského autosalónu. Nová vlajková loď značky je najlepším vozidlom ŠKODA všetkých čias a doterajším vyvrcholením modelovej ofenzívy. Prináša výrazný emocionálny dizajn, špičkové jazdné vlastnosti a komfort. Posilnené boli tiež klasické prednosti vozidiel značky ŠKODA ako funkčnosť, ponuka priestoru a pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Pre modelové portfólio značky týmto začína nová éra.

V západnej Európe zvýšila ŠKODA v februári predaje o 2,4 % na 29 600 vozidiel (február 2014: 28 900). V Nemecku, na druhom najväčšom trhu značky, dodala ŠKODA zákazníkom 10 500 vozidiel (február 2014: 10 800). Výrazným tempom rástla značka v Španielsku (2 000 vozidiel; + 27,5 %), vo Švajčiarsku (2 700 vozidiel; + 114,2 %), v Taliansku (1 400 vozidiel; + 24,9 %) alebo v Írsku (1 100 vozidiel; + 11,9 %).

Vo východnej Európe vrátane Ruska dodala ŠKODA v februári zákazníkom 7 800 vozidiel (február 2014: 8 900). Trhový podiel značky vzrástol na 5,1 % z 3,7 % vo februári 2014. VRusku dodala ŠKODA zákazníkom 5 600 vozidiel (február 2014: 6 400), trhový podiel značky vzrástol na 4,5 % (február 2014: 3,3 %). Dvojciferný rast dosiahla automobilka v Rumunsku (600 vozidiel; + 52,1 %),v Srbsku (500 vozidiel; + 10 %), v Bulharsku (200 vozidiel; + 50 %) alebo v pobaltských štátoch (400 vozidiel; + 20,8 %).

Vo vrcholnej forme sa ŠKODA prezentovala v strednej Európe, kde vo februári rástla o 12,4 % na 14 500 dodaných vozidiel (február 2014: 12 900). Trhový podiel značky ŠKODA vzrástol na 23,1 % (február 2014: 20,6 %). Na domácom českom trhu si značka polepšila o 21,4 % na 6 600 vozidiel (február 2014: 5 400). Dvojciferný rast vykázala značka v Maďarsku (900 vozidiel; + 31,7 %) a v Chorvátsku (300 vozidiel; + 63,7 %). Predaje v Poľsku ostali s 4 900 dodanými automobilmi na vysokej úrovni minulého februára.

Výrazný rast zaznamenala ŠKODA opäť na svojom najväčšom trhu v Číne. Vo februári dodala zákazníkom 17 700 vozidiel, čo predstavuje nárast o 24 % (február 2014: 14 200). V Egypte zvýšila ŠKODA predaje na trojnásobok (1 200 vozidiel; + 207,2 %). Výrazné tempo rastu dosiahla automobilka tiež v Turecku (1 300 vozidiel; + 108,4 %), v Alžírsku (700 vozidiel; + 89,9 %) a v Austrálii (400 vozidiel; + 63,3 %). V Indii dodala ŠKODA v februári zákazníkom 1 100 vozidiel (február 2014: 1 300).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom vo februári 2015

​Model ​Predaj Medziročná zmena​
​ŠKODA Octavia ​32 000 ​+20,9 %
​ŠKODA Rapid ​16 200 ​+ 26,6 %
​ŠKODA Fabia ​10 200 ​- 16, 7%
​ŠKODA Yeti ​6 900 ​+ 3,2 %
​ŠKODA Superb ​5 600 ​- 16,5 %
​ŠKODA Roomster ​2 500 ​+ 4,2 %
​ŠKODA Citigo (iba v Európe) ​2 700 ​- 8,0 %

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *