V reštaurácii sa o atmosféru stará aj nábytok. Prispieva k nej ten váš?

Piatok večer, sobota večer a obedný čas počas týždňa. Vtedy väčšina reštaurácií praská vo švíkoch. Ľudia sa chcú chutne najesť a posedieť si v dobrej spoločnosti v príjemnom prostredí. To je podmienené hlavne zariadením reštaurácie– jej nábytkom a doplnkami. Ako sa pomocou neho dopracovať k požadovanej atmosfére?

Reštauračný nábytok od výnimočného dodávateľa

Nemajte strach, nejdeme vám radiť, aby ste hľadali miestnych stolárov či medzinárodných interiérových dizajnérov a investovali celý majetok do stoličiek či stolov. Dá sa to aj tak, ale v konečnom dôsledku to hostia vôbec nepoznajú a ani neocenia, ak sa im na super dizajnových stoličkách bude zle sedieť. Vždy musí byť praktickosť na prvom mieste. Možno sa to nezdá, ale je to tak. Hovoríme o praktickosti pre zákazníka. Dobrá reštauračná stolička má pohodlný povrch, teda najlepšie drevo alebo čalúnenie. Nechajte plast a kov do jedální. Práve z nich sú jedálenské stoličky robené, do reštaurácie sa nehodia. Vy chcete pre svojich zákazníkov pohodlie. Ak sa pohodlne uvelebia, uvoľnia sa, tak aj dlhšie ostanú. Nehovoriac o tom, že sa aj opakovane vrátia. K takejto reštauračnej (alebo kaviarenskej) stoličke patrí opierka chrbta aj rúk. Ak nemáte vyslovene arabskú čajovňu, tak žiadne taburetky a vankúše na zemi atmosféru a pokoj nenavodia. Nehovoriac o praktickosti pri jedení.

Vhodné stoly do reštaurácie

Na stole v reštaurácii záleží takmer rovnako ako na stoličkách. Keď za malý okrúhly stolík posadíte štyroch ľudí a potom majú šermovať s príborom, tak druhýkrát už asi neprídu. Dokonca ani v kaviarni sa to nehodí. Nečakajte, že si všetci objednajú jeden čaj alebo pohár vína. Ľudia potrebujú priestor. Neustále je ich osobný priestor narušovaný pri dennodenných aktivitách – v MHD, pri pokladni v potravinách, v rade na pošte. Večer sa radi rozvalia v svojom obľúbenom podniku v intímnej atmosfére do pohodlného kresla alebo stoličky. Tak im ju (aj pre vaše dobro) doprajte.

Stačí málo. Správny dodávateľ

Pri prevádzkovaní reštaurácie treba pamätať na to, že nehody sa stávajú. Že móda sa mení. Že ľudia vymýšľajú. Takže nápad s drahým dizajnérom alebo vlastným stolárom zavrhnite hneď, keď viete, že vám nebudú k dispozícii s obmenami interiéru alebo dodaním ďalších modelov zničeného nábytku.

Musíte mať rezervu, keď sa v reštaurácii poláme stolička alebo odpadne nôžka zo stola. Preto je najsprávnejšie mať svojho stáleho dodávateľa, ktorý pozná trh, má široké portfólio a doplní čo treba v rýchlom čase. Nehovoriac o kompletnej zmene dizajnu (ktorá by po pravde, v prípade reštaurácií po pár rokoch mala byť samozrejmosťou).

Či už máte v reštaurácii stoly, stoličky, kreslá, alebo boxy – dodávateľa majte na rýchlej voľbe J. Zíde sa to.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *