Prieskum spoločnosti MasterCard: Spotrebitelia sa stále viac zaujímajú o nové platobné technológie

Zdroj: https://pixabay.com/sk/mobiln%C3%BD-telef%C3%B3n-obchodn%C3%A9-telef%C3%B3n-998871/

Spoločnosť MasterCard predstavila výsledky prieskumu, podľa ktorého spotrebitelia v roku 2015 viac ako zdvojnásobili dopyt po digitálnych platbách. Tento vývoj odráža celosvetový trend, keď spotrebitelia počas jedného roka viac ako zdvojnásobili dopyt u bánk a u obchodníkov po možnostiach platenia mobilnými technológiami.

Výsledky prieskumu Mobile Payments Study predstavila spoločnosť MasterCard, spoločne s agentúrou PRIME Research, na práve prebiehajúcom World Mobile Congresse v Barcelone. Štúdia vychádza každoročne od roku 2012 a počas celého roka 2015 sledovala viac ako 2 milióny príspevkov o mobilných platbách na globálnych sociálnych sieťach, od Facebooku, cez Twitter, Instagram alebo YouTube.

Záujem o mobilné platobné technológie za posledné dva roky úmerne vzrástol. V roku 2015 malo na tento spôsob platby pozitívny alebo neutrálny názor 95 % spotrebiteľov. „Čím väčšie možnosti výberu, tým väčší záujem majú spotrebitelia o nové generácie platieb,“ hovorí Marcy Cohen, viceprezidentka pre digitálnu komunikáciu, MasterCard.

Rozšírené možnosti platby

Zmienky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahŕňali 97 % z celkového počtu príspevkov o mobilných platbách v roku 2015. Väčšina príspevkov sa zároveň sústredila na tému zlepšenia služieb a uvádzania nových produktov na trh.

Ďalšími najčastejšími témami diskusií boli digitálne peňaženky a bezkontaktné karty (47 %), nasledovali príspevky o biometrii (33 %), osobných platbách (14 %) a nosičoch platobných technológií, napr. o hodinkách (6 %).

Bezkontaktné karty boli spomínané v spojení s verejnou hromadnou dopravou (napr. Londýn, Chicago alebo Petrohrad. Svoje projekty už má ale aj Česká republika, napríklad v Plzni), rovnako ako pri veľkých športových podujatiach po celom svete.

Zmienky o nosičoch platobných technológií zaznamenali v poslednom štvrťroku 2015 30-krát vyšší nárast ako v prvom štvrťroku tohto roka.

Diskusia vzrástla globálne

Téma digitálnych peňaženiek získala na sociálnych sieťach vysokú trakciu po celom svete: Ázia a Tichomorie (+ 159 %), Európa (+ 144 %), Latinská Amerika a Karibik (+ 20 %), Blízky východ a Afrika (+ 111 %) a Severná Amerika (+ 519 %).

Bezpečnosť je najdôležitejšia

Bezpečnosť a zabezpečenie mobilných platieb boli dôležitou témou, o ktorej sa v 94 % prípadov hovorilo v roku 2015 skôr pozitívne. Ide o vzostupný trend, ktorý trvá od začiatku výskumu v roku 2012. V roku 2015 bola téma zrušenie heslá a zavedenie biometrie horúcou témou v spojitosti s platením pomocou odtlačkov prstov alebo rozpoznaním tváre („selfie Pay“).

O štúdii
MasterCard v spolupráci s PRIME Research uskutočnila prieskum viac ako 2 miliónov príspevkov na sociálnych médiách v 61 krajinách sveta v roku 2015. Tohtoročná štúdia analyzovala viac ako 1,6 milióna originálnych príspevkov, spolu s viac ako 433 000 repostmi.

O spoločnosti MasterCard
MasterCard(NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednotka v inteligentných, pohodlných a bezpečných platbách. Prevádzkujeme najrýchlejšiu sieť pre spracovanie platieb, ktorá prepája spotrebiteľa, finančné inštitúcie, obchodníkov, vlády a podniky vo viac ako 210 krajinách a teritóriách celého sveta. Produkty a riešenia spoločnosti MasterCard ešte viac uľahčujú, zabezpečujú a zefektívňujú každodenné obchodné činnosti – napríklad nakupovanie, cestovanie, podnikanie a hospodárenie s financiami. Sledujte nás na Twitteri @MasterCardNews,pripojte sa k diskusii na Beyond the Transaction Bloga prihláste sa k odberunajnovších správ.

Buďte prvý, kto pridá komentár.

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


*