Prieskum MasterIndex 2015 spoločnosti MasterCard sa zameral na zvyky Slovákov pri nákupoch online

Podľa výsledkov prieskumu MasterIndex používa internet takmer každý deň 94 % respondentov, 90 % opýtaných má nejakú skúsenosť s nákupmi online. Takmer polovica ľudí (41 %) pritom uviedla, že si produkty a služby zaisťuje cez internet veľmi často.

Z prieskumu vyplynulo, že typický online nakupujúci zo Slovenska je človek medzi 30 a 39 rokmi so stredoškolským alebo vysokoškolským vzdelaním, býva vo väčšom meste a má príjem viac ako 1 000 EUR mesačne. Nikdy na internete nenakupovalo 10 % mužov a 8 % žien. Vlani to bolo 11 % mužov a 9 % žien. Polovica respondentov považuje nákupy na internete za bezpečné, 36 % si nie je istých. Iba 12 % respondentov túto aktivitu za bezpečnú nepovažuje, ale napriek tomu ju podľa výsledkov realizuje.

Ľudia nakupujúci na internete si najčastejšie kupujú elektroniku (50 %), oblečenie a módne doplnky (49 %), domáce spotrebiče (28 %), produkty v internetových aukciách (11 %), kozmetiku a parfumy (28 %) a vouchery na zľavových serveroch (23 %). V porovnaní s rokom 2014 sa zvyšuje online nákup kníh a hudobných nosičov, hračiek a potrieb pre deti, lístkov na kultúrne podujatia, športového vybavenia a zájazdov.

„Sme veľmi radi, že rastie obľuba nakupovania online, je to rýchle a pohodlné,“ hovorí Richard Walitza VP, Mobile Payments & Innovations, MasterCard, „rovnako tak rastie aj využívanie digitálnej peňaženky MasterCard Mobile, ktorú sme na slovenský trh uviedli v roku 2014 a v júni tohto roku sme predstavili jej novú verziu pod názvom InCard MasterPass. Do aplikácie si ľahko uložíte platobné karty, s ktorými môžete potom napríklad platiť u štvrť milióna obchodníkov podporujúcich globálnu platobnú službu MasterPass. Neustále sa snažíme zjednodušovať ľuďom nákupy na internete.“

Po úspešnom spustení služby MasterPass v Českej republike na jeseň minulého roka sa plánuje jej uvedenie aj na slovenskom trhu. Globálna služba MasterPass je najpohodlnejšia platba, ktorá využíva digitálne peňaženky zákazníka uložené v mobilnom telefóne. Stačí namiesto dobierky kliknúť na tlačidlo MasterPass na webe obchodníka. Všetky potrebné údaje, vrátane informácií o platobnej karte a doručovacej adrese, sa bezpečne prehrajú z aplikácie, zákazník nemusí nič znovu vyplňovať.

MasterIndex takisto skúmal, aké platobné metódy ľudia na internete využívajú. Najvyužívanejšou platobnou metódou je stále platba v hotovosti pri doručení, ale oproti roku 2014 stúplo využívanie online platieb, platobnou kartou online bola v minulom roku zaplatená takmer tretina nákupov. Aspoň jeden internetový nákup touto metódou zaplatilo 40 % ľudí. Slováci najčastejšie platia online na zľavových serveroch (48 %), lístky na kultúrne predstavenia (42 %) a na internetových aukciách (32 %). Významný podiel online transakcií bol zaznamenaný aj u cestovných kancelárií, už polovica zákazníkov preferuje platbu online. Naopak len 10 % ľudí hradí svoju dovolenku v hotovosti.

O spoločnosti MasterCard

MasterCard(NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednotka v inteligentných, pohodlných a bezpečných platbách. Prevádzkujeme najrýchlejšiu sieť pre spracovanie platieb, ktorá prepája spotrebiteľa, finančné inštitúcie, obchodníkov, vlády a podniky vo viac ako 210 krajinách a teritóriách celého sveta. Produkty a riešenia spoločnosti MasterCard ešte viac uľahčujú, zabezpečujú a zefektívňujú každodenné obchodné činnosti – napríklad nakupovanie, cestovanie, podnikanie a hospodárenie s financiami. Sledujte nás na Twitteri @MasterCardNews,pripojte sa k diskusii na CashlessPioneers Blogaprihláste sa k odberunajnovších správ v Engagement Bureau.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *