Tretina ľudí nakupuje podľa letákov

Bratislava, 8. marca  2017 – Takmer štyri pätiny spotrebiteľov pri svojich nákupoch využíva vernostné programy. Každý tretí  spotrebiteľ tvrdí, že nakupuje podľa letákových akcií a necelá jedna pätina navštevuje kvôli nákupom zahraničie. Aj na tieto skutočnosti poukázal prieskum Shopping Monitor Slovakia 2016/2017, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.

„Prieskum Shopping monitor nám ukázal, že 16 percent Slovákov navštevuje zahraničie za účelom nákupov potravín a drogérie,“ hovorí Zuzana Kunertová, Sector Leader Consumer Goods, GfK Slovakia. „Hlavným dôvodom týchto nákupov je nižšia cena oproti slovenským, ako aj lepšia kvalita tovaru. Kým do Rakúska chodia nakupovať ľudia prevažne za lepšou kvalitou tovaru, do Poľska, Maďarska a Čiech je to ešte stále hlavne kvôli nižšej cene tovarov.“

Z prieskumu tiež vyplynulo, že až 77 percent spotrebiteľov pri svojich nákupoch využíva vernostné programy. Ide napríklad o zbieranie bodov za nákup tovaru, vernostnú kartu, či možnosť nákupu tovaru za zvýhodnené ceny. Ľudia využívajú vernostné programy hlavne pri veľkých reťazcoch.

Tretina spotrebiteľov tvrdí, že nakupuje podľa letákových akcií. Vyše dve pätiny spotrebiteľov (43 percent) deklaruje, že si letáky aspoň prezrie. Každý štvrtý spotrebiteľ si pozerá letáky predajní na internete a každý piaty nakupujúci dostáva a prezerá si letákové kampane, ktoré mu prichádzajú mailom.

O prieskume

Všetky uvedené informácie pochádzajú zo štúdie Shopping Monitor Slovakia 2016/2017, ktorá monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku. Prebieha metódou kvantitatívneho prieskumu na vzorke 1000 respondentov, obyvateľov SR vo veku 15 – 79 rokov, ktorí nakupujú najväčší objem potravinárskeho a základného nepotravinárskeho tovaru do domácnosti.

O spoločnosti GfK

Spoločnosť GfK je dôveryhodným partnerom pri poskytovaní dôležitých informácií o trhu a o spotrebiteľoch, ktoré umožňujú klientom prijímať lepšie rozhodnutia. V spoločnosti GfK kombinujeme prácu a nadšenie viac ako 13 000 expertov na prieskum trhu s 80-ročnými skúsenosťami v oblasti vedeckej práce s dátami. To spoločnosti GfK umožňuje poskytovať životne dôležité globálne informácie kombinované so znalosťou miestnych trhov vo viac ako 100 krajinách celého sveta. Vďaka inovatívnym technológiám a vedeckému spracovaniu dát dokážeme v spoločnosti GfK transformovať veľké objemy dát na inteligentné a relevantné údaje a umožniť tak našim klientom získať konkurenčný náskok a obohatiť skúsenosti, zážitky a výber ich spotrebiteľov a zákazníkov.

Podrobnejšie informácie nájdete na našej webovej stránke www.gfk.com/sk, prípadne nás môžete sledovať na Twitteri: twitter.com/GfK_en.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *