Predaj cez internet naďalej rastie

BRATISLAVA, 11.11.2011 – Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) zverejnila výsledky svojich členov v oblasti predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu za prvý polrok kalendárneho roka 2011. Napriek všeobecnej opatrnosti spotrebiteľov pri nákupoch a zvýšenej miere sporenia v súčasnom období je z výsledkov zrejmý pretrvávajúci rast objemu predaja v tomto segmente.

Internetové obchody cetelem.sk, hej.sk, mall.sk, martinus.sk, obchodny-dom.sk a pelikan.sk vybavili v prvom polroku 2011 spolu 300 977 objednávok, čo je o 14 865 (5,2%) viac ako v rovnakom období minulého roka. Celkový obrat vyššie uvedených internetových obchodov, členov SAEC, dosiahol v tom istom období hodnotu 41,79 mil eur a to je o 16,8% viac ako pred rokom. Výška priemerného nákupu po prvýkrát za uplynulé tri roky v tomto období mierne stúpla, a to zo 125 eur na 138 eur.

V segmente predaja tovaru zrealizovali členovia SAEC 233 241 objednávok v celkovej sume 18,42 mil eur z čoho vyplýva, že priemerná cena objednávky sa pohybovala na úrovni 78,96 eur. Oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka je to viac o 3 531 objednávok a 2,17 mil eur, čo predstavuje rast 1,5%, v počte objednávok resp. 13,35% v objeme predaja. Štruktúra platieb za objednávky zostáva aj naďalej veľmi stabilná. Zhruba 59% platieb sa uskutočnilo formou dobierky pri prevzatí tovaru, 25% zákazníkov si vyzdvihlo tovar osobne a zaplatilo v hotovosti, 12% preferovalo platbu na bankový účet. Necelé 1% objednávok financovali zákazníci prostredníctvom splátkového predaja, čo je v porovnaní s minulým rokom pokles o 50% zhruba na úroveň prvého polroka 2009. Splátkový predaj tak tvoril iba 3 percentný podiel z celkového obratu na nákupe tovaru cez internet.

Obrat v sektore služieb dosiahol v rovnakom období 23,38 mil eur pri 67 736 objednávkach. Oproti prvému polroku 2010 to znamená rast obratu o 19,71% a rast počtu objednávok o 20,10%. Dynamika rastu sa v tomto segmente prejavuje dlhodobejšie výraznejšie ako pri nákupe tovarov. Platby internetových zákazníkov za nákup služieb sa uskutočňovali výhradne prevodom na bankový účet.

K pozitívnemu trendu pri vytváraní dôvery medzi internetovými obchodníkmi a ich zákazníkmi prispieva SAEC ako nezávislá asociácia prostredníctvom projektu certifikácie internetových obchodov „SAEC – Bezpečný nákup“. K dnešnému dňu je certifikovaných 80 internetových obchodov.

Buďte prvý, kto pridá komentár.

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


*