Generatívna AI nás zásadne zmení. Presvedčených je o tom 80 % firiem. Polovica spoločností má obavy z prehĺbenia nerovností, vyplýva z prieskumu Deloitte

Viac než štyria z desiatich (44 %) zástupcov firiem sa domnievajú, že majú v oblasti generatívnej AI vysokú odbornosť. Z prieskumu Deloitte tiež vyplýva, že čím väčšia je odbornosť respondentov v oblasti umelej inteligencie, tým väčšia je ich dôvera a menšia neistota v oblasti zmien, ktoré prinesie, a tým viac začínajú generatívnu AI využívať na inovácie a rast. Preto sa zdá, že sú na zmeny, ktoré generatívna AI prinesie, pripravení najlepšie. Zároveň však majú častejšie pocit, že rozsiahle zavádzane generatívnej AI ohrozuje ich podnikanie či biznis model.

„Generatívna AI je silným stimulom dopytu po nových technológiách. Úspešné osvojenie AI vo firme si však vyžaduje strategický prístup. Spoločnosti, ktorým sa to darí, sa vyznačujú tým, že sa rýchlo zorganizovali, definovali, akú rolu má pre ne generatívna AI zohrávať, a vybudovali technické prostredie, ktoré im umožňuje vyvíjať nové možnosti jej využitia pomocou predpripravených stavebných blokov,“ hovorí riaditeľ oddelenia AI & Data v Deloitte Tervel Šopov, ktorý spolu so svojím tímom pomáha firmám s implementáciou umelej inteligencie a s technologickou transformáciou.

Najväčšie výzvy pri zavádzaní generatívnej AI sú podnikové riadenie, riadenie rizík a nábor talentov

V oblasti stratégie a technologickej infraštruktúry sa respondenti cítia celkovo pripravení. Nižšiu dôveru však majú v oblastiach podnikového riadenia, talentov a riadenia rizík, ktoré vnímajú ako významné prekážky pri zavádzaní umelej inteligencie.

Za vôbec najväčšiu výzvu pri zavádzaní generatívnej AI považujú nedostatok technicky zdatných ľudí a zručností. Len 22 % respondentov sa domnieva, že ich spoločnosti sú veľmi dobre pripravené zvládnuť nábor talentov súvisiaci so zavádzaním umelej inteligencie. A mnohí sa zatiaľ nezameriavajú na vzdelávanie ani na rekvalifikáciu súčasných zamestnancov – len 47 % spoločností sa domnieva, že dostatočne vzdeláva svojich pracovníkov o možnostiach, prínosoch a význame generatívnej AI. Vzdelávanie svojich zamestnancov v tejto oblasti potvrdilo 74 % respondentov s „veľmi vysokou“ odbornosťou v oblasti umelej inteligencie oproti 27 % respondentov s „určitou“ odbornosťou. Čím viac teda respondenti generatívnej AI rozumejú, tým častejšie sa zameriavajú na vzdelávanie a rekvalifikáciu svojich zamestnancov alebo na nábor technických talentov a expertov na AI.

Stránky: 1 2 3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *