Jozef Kabaň: Prostredníctvom dizajnovej štúdie ŠKODA VisionC sme ukázali, ako ŠKODA dokáže prepojiť vysokú funkčnosť a výraznejší emocionálny dizajn s ostrejšími líniami. Nový smer dizajnu je ďalším krokom vo vývoji našej značky. Nová ŠKODA Fabia sa týchto výrazových prostriedkov chopila prvýkrát. Vďaka tvorivým prvkom dizajnovej štúdie ŠKODA VisionC sa jej tvar stane výraznejším, dynamickejším a športovejším.
Otázka: Prečo viac emócií?
Jozef Kabaň: Požiadavky na automobilovú značku a jej dizajn sa s časom ďalej vyvíjajú. ŠKODA si za posledné roky urobila meno vďaka vysokej funkčnosti a nadpriemerne dimenzovanému priestoru. Cítime, že teraz je ten pravý čas na silnejšie spojenie funkčnosti našich automobilov s výrazným, emocionálnym dizajnom. Môže sa vám zdať, že sa tým vraciame trochu ku koreňom. ŠKODA vyrábala už v minulosti vysoko emocionálne automobily s dôrazom na dizajn. Napríklad legendárny model ŠKODA Popular Monte Carlo v tridsiatych rokoch. Tieto požiadavky chceme naplniť aj dnes.
Otázka: Ide viac emócií na úkor praktických parametrov nového modelu Fabia?
Jozef Kabaň: Nie, práve naopak. Pri všetkej emocionalite zostáva nový model ŠKODA Fabia absolútne verný svojim pôvodným charakteristikám – je priestranný, praktický, úsporný a premyslený ako nikdy predtým. Napriek dynamickému dizajnu sme v dôležitých oblastiach vylepšili ponúkaný priestor. Zväčšili sme batožinový priestor, ktorý je tak najväčší v segmente, priestor pre cestujúcich je širší a dlhší. K tomu ponúkame až desať nových „Simply Clever“ riešení, medzi nimi prvýkrát v modeli ŠKODA technológiu MirrorLink, pomocou ktorej možno prepojiť „smartphone“ s vozidlom. Okrem toho je tento malý automobil medzigeneračne až o 17 percent úspornejší a vo výbave sú inovatívne asistenčné systémy prevzaté z vozidiel vyšších tried. Naša nová Fabia dokazuje, že emocionalita a funkčnosť sa môžu výborne dopĺňať.
Otázka: Čo je z hľadiska dizajnu na novom modeli ŠKODA Fabia jedinečné?
Jozef Kabaň: Pri vývoji tretej generácie modelu Fabia sme kládli väčší dôraz na športovejší charakter, auto sme celkovo koncipovali viac „vzletne“. Výsledkom je mladistvý, svieži a moderný malý automobil, ktorý vo svojom segmente stanovuje nové meradlá.
Otázka: Akými dizajnovými prvkami ste to dosiahli?
Jozef Kabaň: Predovšetkým sme upravili proporcie vozidla. Nová ŠKODA Fabia bude nižšia a širšia ako doteraz, a tým aj stabilnejšia na ceste. Navyše bude mať ostrejšie hrany, čisté línie a kryštalické prvky dizajnu. Tým dosiahneme väčšie kontrasty a veľmi výrazné hry svetla a tieňov. To všetko autu dodá svojbytný, sebavedomý charakter.
Otázka: Vozidlo pôsobí oveľa sebavedomejšie ako doteraz. Je to len novými proporciami?
Jozef Kabaň: Nielen nimi. Na prednej časti sme napríklad opticky zvýraznili mriežku chladiča a svetlomety, ktoré teraz vizuálne tvoria jeden celok. To podčiarkuje väčšiu šírku vozidla, rovnako ako výrazne tvarovaná kapota s dvoma charakteristickými prelismi po stranách. Tento efekt posilňujú široké, ostro rezané predné svetlomety a šírku zvýrazňujúce hmlové svetlomety. Silu demonštruje aj jasné horizontálne členenie zadnej časti. Výrazná silueta s vysokou, ostrou „tornádo“ líniou dodáva modelu viac dynamickosti.
Otázka: Stále viac zákazníkov očakáva od svojho auta osobný štýl. Čo ponúka nová Fabia v tomto smere?
Jozef Kabaň: Novú generáciu modelu Fabia možno individualizovať viac ako kedykoľvek predtým. V ponuke bude na výber 15 farbieb karosérie a k tomu navyše špeciálny farebný koncept s možnosťou individuálnej voľby farby strechy, kolies z ľahkých zliatin a krytov vonkajších spätných zrkadiel. Ponúkame tri stupne výbavy a mnoho variantov interiéru.
Otázka: Aký význam majú kryštalické prvky?
Jozef Kabaň: ŠKODA je hrdá na svoje české korene. Ostro rezané rysy a vycibrená konštrukcia svetlometov nového modelu Fabia sú poctou českému sklárstvu, okúzľujú maximálnou vizuálnou presnosťou a špičkovým spracovaním. Obzvlášť výnimočné sú zadné svetlá.