Ak už dlhšiu dobu podnikáte v gastro odvetví, veľmi dobre si uvedomujete, že preraziť v tak veľkej konkurencii, je veľmi náročné. Ak vás ale trápi nedostatok hostí už dlhšiu dobu, zjavne bude niekde problém. Nečakajte na to, kým sa situácia nejako vyrieši a zakročte čím skôr. Ide predsa o váš biznis!
Vyberajte kvalitnejšie suroviny a produkty
Ak chcete potešiť mlsný jazýček a chuťové poháriky toho najnáročnejšieho klienta, investujte do lepších značiek potravín a vyberajte kvalitnejšie suroviny na prípravu jedál.
Ak máte v ponuke kávu, ktorú by ste ani vy nevypili, nečudujte sa, že ju zákazníci odmietajú a idú k vašej najväčšej konkurencii. Ak chcete získať nových klientov, stavte skôr na slovenskú kvalitnú kávu. Ebenica je veľmi obľúbená káva a ak chcete docieliť, aby k vám ľudia chodili aj na kávičku, kúpte si práve ju.
Keď budete investovať do kvalitnejších surovín, aj tí najnáročnejší klienti sa k vám opäť vrátia.
Ponúkajte vernostné zľavy a poďakujte sa klientom malou pozornosťou
Ak chcete, aby sa vám k zákazník vrátil, ponúknite mu zľavu na ďalšiu objednávku. Praktizujte akcie 2+1 a ponúkajte pravidelne vernostné zľavy aj na špeciálne akcie, ako napríklad Valentínska večera. Jeden váš spokojný klient vás odporučí svojim známym a tí zase svojim a ani sa nenazdáte a zisk vám začne rapídne rásť. Na záver pri platení ponúknite hosťom malú drobnosť ako poďakovanie – napríklad cukríky alebo koláčik. Ku káve v reštaurácii ponúkajte okrem cukru aj pohár vody a kávový cukrík.
Zútulnite priestory
Zákazníkom môže prekážať zariadenie vašej reštaurácie. Nie každému dokážete vyhovieť, to je pochopiteľné. Ak však máte v reštaurácii poobíjané jedálenské stoly, nepohodlné stoličky bez pekných podsedákov a večne špinavé behúne na stoloch, nečakajte, že váš zákazník bude spokojný. Zútulnite priestory v reštaurácii. Vyberajte tematické dekorácie na dané ročné obdobie. Pravidelne čistite podlahy, ale i stoly a stoličky. A nezabúdajte, na stoloch nesmú byť zvädnuté kvety a obsluhovať nesmie znudený odutý personál!