Realitná únia chce vybojovať pre realitné kancelárie výnimku v stavebnom zákone

Do pripomienkového konania sa dostal návrh nového stavebného zákona. Nový zákon by mal nahradiť starý stavebný zákon, ktorý platí od roku 1976. 

Výnimka, ktorú chce Realitná únia SR presadiť sa týka reklamných pútačov (bannerov), osadených na nehnuteľnostiach, ktoré informujú, že nehnuteľnosť je na predaj. Takéto oznamy, by podľa názoru zástupcov Realitnej únie SR mali byť oslobodené od komplikovaného a zdĺhavého povoľovacieho konania. Únia žiada, aby majiteľ nehnuteľnosti, ktorá sa predáva (alebo ním poverená realitná kancelária) mohol osadiť na nehnuteľnosti oznam (pútač), ktorý informuje, že nehnuteľnosť je na predaj a kontakt na predávajúceho, resp. realitnú kanceláriu. Takýto pútač by nemal byť väčší ako 3 m2  a osadený dlhšie ako 3 mesiace.

Túto požiadavku na zmenu opiera Únia o prieskumy Slovenskej realitnej akadémie a stanoviská odborníkov z Národnej banky SR, ale aj o zlé skúsenosti, kedy realitné kancelárie za malý plachtový banner umiestnený na plote predávanej nehnuteľnosti dostali takmer likvidačné pokuty (v mnohých prípadoch až 13.270 EUR).
Zástupcovia Realitnej únie sa domnievajú, že je potrebné rozlíšiť trvalo osadené veľké reklamné billboardy reklamných agentúr od menších pútačov, osadených vlastníkmi na svojich nehnuteľnostiach navyše bez významnejších stavebných zásahov a len na kratší čas.

Buďte prvý, kto pridá komentár.

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


*