V súčasnosti je veľký dopyt po lekároch, zdravotných sestrách, ale aj kuchárkach, upratovačkách a predavačkách. Každý druhý mladý človek však chce byť inžinierom a nemieni robiť za minimálnu mzdu sviatky piatky. Je tu však možnosť preraziť v podnikaní. Ak ste šikovný a máte nápad, je vysoká šanca, že sa vám podarí preraziť na podnikateľskom trhu. Ako sa ale stať dobrým podnikateľom a byť konkurencieschopný?
Prvoradý by mal byť zákazník
Ak chcete byť dobrým podnikateľom, prvoradý by mal byť pre vás zákazník. Samozrejme, na zisku záleží. Myslite však na to, že aby sa vám darilo, musíte dať svojim zákazník najavo, že oni sú pre vás najdôležitejší a že nejdete cez mŕtvoly, len aby ste mali čo najvyšší zisk.
Dôležité je aj akú formu podnikania uprednostníte. Čo myslíte, vyberiete si živnosť alebo s.r.o.? každé má svoje pre a proti, preto vám odporúčame nájsť si porovnanie a na základe neho sa rozhodnúť buď pre živnosť alebo pre s.r.o.
Názory klientov by mali pre vás znamenať veľa
Úspešní podnikatelia myslia predovšetkým na spokojnosť zákazníkom, preto neváhajú a začínajú spolupracovať s call centrami,ktoré im nielenže získavajú nových zákazníkov, ale komunikujú aj so stálymi klientmi. Zisťujte si, ako sú zákazníci, ktorí u vás nakúpili spokojní so službami a produktami a tak budete môcť rýchlejšie zareagovať na prípadné problémy.
Vyplňte dieru na trhu
Ak chcete byť konkurencieschopný, musíte vyplniť dieru na trhu, čiže musíte ponúkať to, čo nikto neponúka. A ak aj chcete ponúkať to, čo sa už vo vašom okolí predáva, presvedčte zákazníkov tým, že predávate kvalitnejšie výrobky. Samozrejme neostaňte len pri slovách. Aj keď sa vám výrobné náklady zaručene zvýšia, záujem klientov bude rásť. Prečo? Pretože čoraz viac ľudí investujte do kvalitných výrobkov, ktoré vydržia viac ako lacné napodobneniny.