Nie je leták ako leták. V schránkach nám ich každý týždeň pristane niekoľko, no úprimne, nie každý nás zaujme natoľko, aby sme uvažovali o kúpe produktu či vyskúšaní služby, ktorú prezentuje. Niektoré si dokonca ani nepozrieme a rovno putujú do zberu papiera. Tie úspešnejšie, čo dokážu firme vygenerovať zisk, však majú určité črty spoločné. V tomto článku sa pozrieme na to, ako by mal vyzerať leták, ktorý vám pomôže priniesť očakávané výsledky.
Upútajte pozornosť
Prvý dojem je veľmi dôležitý a nie je to len prázdna fráza. Skúste svoje letáky odlíšiť od ostatných a získať tak konkurenčnú výhodu. Pútavý, oku lahodiaci dizajn má oveľa väčšiu šancu zaujať v porovnaní s fádnym, nudným alebo amatérsky pôsobiacim letákom. To, že si na vizuálnej stránke dáte záležať, o vašej firme veľa vypovedá. Dbajte na profesionálnom vzhľade vašich letákov, pretože vás reprezentujú a vykresľujú aj vaše produkty či služby v podobnom svetle.
Vyberte kvalitné fotografie, buďte originálni a stavte napríklad na humor, prepracované grafické spracovanie alebo netradičný formát. Inšpirovať sa môžete na internete, sledujte aktuálne trendy v grafickom dizajne a zakomponujte ich k vašej firemnej identite.
Zvoľte si stratégiu
Aký cieľ chcete akčnými letákmi dosiahnuť? Stanovte si marketingové ciele a na základe nich sa rozhodnite, či bude pre vás výhodné prezentovať akčné letáky cyklicky alebo jednorázovo. Idete zákazníkov informovať o aktuálnych zľavách, novom produkte, rozšírení portfólia služieb alebo organizujete nejakú udalosť? Využite potenciál letákov naplno!
Vyzvite príjemcu k činnosti
Informácie, ktoré v letáku prezentujete, by mali mať nejaký cieľ. Ideálne by mali viesť k tomu, aby u vás zákazník nakúpil. Jasne naformulujte, čo očakávate a dajte najavo aj to, čo presne kúpou práve vášho produktu človek získa, aký problém mu pomôžete vyriešiť, akú hodnotu mu do života prinesiete.
Vyvarujte sa chýb a neúplných informácií
Nič nepôsobí horšie, ako gramatické chyby v texte, takže si po sebe naozaj dôkladne skontrolujte, či sa Ľudovít Štúr nebude v hrobe obracať. Nezabudnite na leták vhodne umiestniť všetky podstatné informácie a kontaktné údaje, aby zákazníci v prípade záujmu nemuseli po vás zahájiť pátraciu akciu.
Nepodceňujte kvalitnú tlač
Na záver ešte zdôrazníme, že všetky predchádzajúce body sú navzájom previazané a rovnako dôležité. Ani tlač nie je výnimkou a ak chcete mať dokonalé akčné letáky, nešetrite na nesprávnom mieste. Radšej distribuujte menší počet kusov, no naozaj po všetkých stránkach špičkovo pripravených, ako sa uspokojiť s polovičným riešením.
Perfektné letáky môžete mať jednoducho a rýchlo. Stačí poslať podklady podľa inštrukcií na webe justprint.sk, vybrať si, či máte záujem o lepené, skladané alebo zošívané reklamné letáky, rozhodnúť sa pre druh papiera a ďalšie parametre, a už o pár dní môžete držať v rukách prvotriedne pripravené letáky, pripravené pomôcť vám osloviť vašu cieľovú skupinu a niekoľkonásobne vám vrátiť investíciu do nich.