Poštová banka začína novú éru

Poštovú banku čakajú v roku 2017 zásadné zmeny. Tradičná slovenská banka plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov, ktorým ponúkne zaujímavé produkty, novú komunikáciu a moderný vizuál. Prvou a najviditeľnejšou zmenou je jej nové oranžové logo, ktoré predstavil v utorok verejnosti generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko. Symbolom loga je kruh.

Oslnivý kruh

Logo Poštovej banky je odrazom jednoduchosti, ako jednej z jej kľúčových hodnôt. Kruh v tieňovanej oranžovej farbe vymenil doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. „Cieľom Poštovej banky je byť užitočnou pre všetkých svojich klientov. A to zobrazuje aj jej nové logo. Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi,“ vysvetľuje A. Zaťko. Na výbere oranžovej farby loga sa podieľali viacerí zamestnanci banky. Mohli si zvoliť z niekoľkých návrhov farebnosti, pričom oranžový variant jasne vyhral. „Na konzervatívnom modro-zelenom bankovom trhu bude oranžová príjemným závanom nového a moderného vizuálu. Ten presne vystihuje to, aká bude nová Poštová banka – svieža, moderná, ale stále slovenská,“ hovorí Andrej Zaťko.
Silu banky vidí v regiónoch, kde sa bude zameriavať na strednú generáciu. Cieľom je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. Zároveň si banka chce upevniť svoje piate miesto na trhu, z pohľadu bilancie, s objemom aktív cez 6,5 miliardy eur. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ hovorí A. Zaťko.

Banka má v súčasnosti takmer 1 600 kontaktných miest, ktoré všetky postupne prejdú rebrandingom. Exteriér a interiér existujúcich 45 bankových pobočiek sa zmení v januári. Päť nových pobočiek otvorí banka tento rok v kompletnom redizajne. Postupne prejdú rebrandingom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti Poštovej banky. Súčasťou loga na poštách zostane modrá trúbka, ktorá sa už na pobočkách a v marketingových materiáloch objavovať nebude.

Skutočný príbeh

Nová identita banky je len jednou z častí nového konceptu novej komunikácie. Ten sa presunie od hraných ľudí, situácií a emócií k skutočnosti. V reklamných spotoch, na billboardoch, letákoch sa ľuďom budú prihovárať neherci. „Na to, aby sme sa priblížili klientom musíme hovoriť rovnakou rečou ako oni. Preto sme prišli s inou komunikáciou, v ktorej hovoria ľudia k ľuďom. Zdieľajú svoje každodenné radosti, starosti a sny. A práve pre každý tento okamih sme tu pre nich,“ dodáva A. Zaťko. Reklamný spot natáčal štrnásťčlenný štáb deväť dní po celom Slovensku. Vystupovalo v ňom deväťdesiat náhodne oslovených ľudí. Autorom konceptu je režisér Kal Karman, ktorý robil predtým reklamy pre známe značky ako je napríklad Gucci, Armani či Nivea. Spolupracoval tiež so zvučnými menami Hollywoodu, napríklad so Stevenom Spielbergom na filme Zachráňte vojaka Ryana.

Nové portfólio

Rebranding Poštovej banky sa netýka len jej vizuálnej stránky. Veľké zmeny prinesie banka aj v portfóliu produktov a služieb. Vo februári sa rozšíri o mobilnú aplikáciu, ktorá je pre mnohých klientov dnes už neoddeliteľnou súčasťou ich kontaktu s bankou. „Z našich štatistík vyplýva, že len jeden zo štyroch ľudí dnes nepoužíva a ani neuvažuje nad využitím bankovej mobilnej aplikácie. Ostatní s ňou už bežne platia. Preto, ak sme chceli byť bankou užitočnou pre všetkých, museli sme vyvinúť našu aplikáciu pre pohodlné využívanie bankových služieb v mobile. Podarilo sa nám ju vytvoriť v rekordnom čase,“ hovorí A. Zaťko. Z prieskumu banky ďalej vzišlo, že užívatelia od mobilnej aplikácie očakávajú najmä jednoduchosť, prehľadnosť a platby takmer na jeden klik. „Práve tieto vlastnosti sme sa snažili pretaviť aj do našej novej aplikácie,“ dopĺňa A. Zaťko.

Užitočná pre všetkých

Nové produkty banky budú užitočné pre celú rodinu. Poštová banka predstaví v roku 2017 viacero úverových produktov. Najdôležitejším bude nepochybne úver na bývanie, ktorý doteraz v portfóliu banky chýbal. „Je to nosný produkt pre mladšiu skupinu ľudí. Poštová banka ho prinesie tento rok a som si istý, že rozvírime hladinu medzi konkurenciou,“ hovorí A. Zaťko. „Podrobnosti a podmienky poskytnutia úveru na bývanie predstavíme našim klientom v čase uvedenia tohto produktu,“ dodáva.
Rodinné financie podporuje aj vylepšenie balíka služieb k bežným účtom. Jeden účet a jedna karta je v dnešnej dobe málo. Ak má byť Dobrý účet Poštovej banky využiteľný a užitočný pre celú rodinu, je potrebných platobných kariet viac. Aj preto prišla v januári Poštová banka s ponukou „1+3 karty“. Každý klient môže k svojmu účtu získať zdarma až štyri platobné karty, čo je výhodné pre viacčlenné rodiny. Dobrý účet ponúka za štvoreurový poplatok aj neobmedzený počet prijatých platieb a príkazov cez internet banking, výbery z bankomatov banky a cez Poštomaty na pošte, sms správy pre prehľad zostatku na účte a možnosť získať rýchlu rezervu vďaka povolenému prečerpaniu. Pre seniorov zostáva ako bezkonkurenčná výhoda doručovania dôchodku Slovenskou poštou domov.

Poštová banka sa bude zameriavať aj na segment malých a stredných podnikov. Sú jedným zo základných predpokladov zdravého ekonomického vývoja krajiny. Tvoria 99,9-percentný podiel z celkového počtu podnikateľských subjektov na Slovensku a poskytujú pracovné príležitosti takmer trom štvrtinám (73,6 %) aktívnej pracovnej sily. „Aj pre to sú malé a stredné podniky pre Poštovú banku dôležité a určite sa aj na tento segment chceme zamerať. Prvú fázu spoluprác máme za sebou a budeme v roku 2017 pokračovať ďalej,“ hovorí A. Zaťko.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *