Dovolenková sezóna sa niesla v znamení veľkých áut, segment offroad, SUV a MPV výrazne vzrástol

Bratislava – Tohtoročná letná sezóna sa stala doménou veľkopriestorových automobilov ako sú MPV, SUV a offroady. Len počas leta sa ich predalo o 24 % viac ako za rovnaký čas vlani. Nárast predaja veľkých automobilov v čase dovoleniek potvrdil len záujem motoristov o zvýšenú bezpečnosť a komfort z jazdy. 

Najväčšia sieť ojazdených vozidiel na Slovensku, AAA AUTO tento rok už avizovala zvýšený záujem o ojazdené autá. Podľa štatistík spoločnosti sa celkové predaje zvýšili medziročne o desatinu v rámci celej skupiny. Na Slovensku sa od začiatku júna do polovice septembra predalo cez 1 000 takýchto vozidiel. „Veľký vplyv na zvýšenie predajov veľkých u nás má aj vznik špecializovaného centra pre SUV a terénne vozidlá, ktoré zákazníci nájdu v Bratislave. Ponuka vozidiel je však pestrá po celej krajine,“ uvádza generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. Najžiadanejšími modelmi sú Kia Sportage, Volkswagen Touran alebo Nissan Qashqai.

Top 10 najpredávanejších SUV a MPV vozidiel 

Top 10 najpredávanejších SUV a MPV vozidiel
1. Kia Sportage
6. Citroën C4 Grand Picasso
2. Volkswagen Touran
7. Škoda Roomster
3. Nissan Qashqai
8. Dacia Duster
4. Hyundai ix35
9. Toyota RAV 4
5. Ford Focus C-Max
10. Citroën Xsara Picasso
Výber automobilu pred dovolenkou už nie je len o veľkom priestore a bezpečnosti, ale aj o komforte a vzhľade vozidla. Vďaka výraznému zníženiu spotreby u týchto automobilov sa rozšírili možnosti slovenských vodičov a pohľad na spotrebu už ide bokom. „Ceny pohonných hmôt sa už dlhodobo držia na relatívne znesiteľných hodnotách a rozdiely medzi dieselom a benzínom sú stále minimálne. Napriek tomu zákazníci v prípade SUV a MPV na leto volia zo sedemdesiatich percent naftovú motorizáciu vozidla, ktorá im prináša značnú úsporu na dlhšie vzdialenosti, ktoré v lete absolvujú častejšie,“ potvrdzuje Topolová. Zvýšená obľuba ojazdených automobilov je spôsobená aj čoraz väčším rozdielom oproti novým vozidlám. Ako potvrdzujú odborníci, motoristi sa orientujú pri segmente SUV na ročné či dvojročné vozidlá, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako nové.

Podľa štatistík AAA AUTO vzrástol v prípade MPV a SUV záujem o vozidlá s automatickou prevodovkou o 1,4% na 21,2%. Najobľúbenejšou značkou je Ford nasledovaný Volkswagenom a Kiou a 40,1% zákazníkov uprednostňuje náhon na všetky štyri kolesá. Najobľúbenejšia verzia motora je 1.6 HDI. Vo farbách zákazníci vyberajú prevažne šedú a čiernu, ale výrazný posun v obľube nastal pri bielej farbe, ktorá sa od minuloročnej letnej sezóny posunula z šiesteho na štvrté miesto a potvrdzuje tak trend u nových vozidiel.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *