Ako zvýšiť výkon svojho mozgu? Stačí dodržiavať pár zásad

Prečo si niektorí pamätajú viac, ako ostatní? Prečo jeden udržia pozornosť sotva päť minút, zatiaľ čo druhý sa zvládne sústrediť aj niekoľko hodín v kuse? Mozog každého z vás je jedinečný a jeho vlastnosti sa v čase neustále mení. Keď sa k mozgu budete správne správať, vráti vám to mierou vrchovatou. Ako na to?

Spite. A veľa

Možno ste niekedy počuli o tom, že počas spánku je vaše telo v útlme. Že spotrebováva menej energie. Že znižuje telesnú teplotu, frekvenciu dýchania aj krvný tlak. To všetko je fakt – lenže nič z toho neplatí o mozgu. Mozog je podľa niektorých prieskumov počas spánku ešte aktívnejší, než vo dne. Prehráva si udalosti z uplynulého dňa a ukladá získané informácie do dlhodobej pamäte. Bez spánku váš mozog jednoducho nemôže fungovať. Preto mu ho doprajte. Aspoň 6 hodín denne, ideálne 7.

Cvičte. Aspoň trošku

Nie nadarmo sa hovorí, že v zdravom tele zdravý duch. Aj keď dnešný svet plný áut, výťahov a eskalátorov vedie ľudstvo k lenivosti a pohodlnosti, je fyzická aktivita pre náš mozog kľúčová. Skúste do práce namiesto autom jazdiť MHD, pričom vystúpte o dve zastávky skôr a zvyšok dôjdite pešo. Namiesto výťahu vybehnite domov po schodoch a cez víkend si zájdite na poldennú prechádzku so svojím psom. Uvidíte, že už o pár týždňov sa budete cítiť oveľa lepšie – a váš mozog tiež.

Vedľa fyzického cvičenia odporúčame do tréningu zaradiť aj cvičenie mentálne. Treba na novo vzniknutom portálu Mentem.sk, kde môžete zábavnou formou cvičiť všetky svoje kognitívne funkcie (pamäť, pozornosť, priestorovú orientáciu, rýchlosť atď.). Kombinácia mentálneho a fyzického tréningu bude mať na váš mozog doslova blahodarný vplyv.

Pite vodu. Primerane

Ráno do seba nalejete hrnček kávy, ďalšie kafe zvládnete pri ceste do práce a tým váš denný príjem tekutín až do šiestich do večera končí? Zlé. Mozog (rovnako ako celý organizmus), potrebuje pre svoju správnu funkčnosť dostatok tekutín. Takže počas dňa pite veľa vody, občas zaraďte aj ovocné a zeleninové šťavy alebo čaj. V každom prípade vždy pite priebežne – trojhodinovej žíznení a následné vypitie 0,5l vody naraz vášmu organizmu dvakrát neprospeje.

Buďte prvý, kto pridá komentár.

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


*