Range Rover Evoque pre rok 2014, ktorý sa začne predávať v poslednom štvrťroku 2013, ponúkne zákazníkom rôzne novinky, ako napríklad novú 9-stupňovú automatickú prevodovku, nové technológie v pohonnej sústave, sedem nových funkcií pomáhajúcich vodičovi pri vedení vozidla a rôzne detailné vylepšenia dizajnu interiéru aj zovňajška.
Automatická prevodov ka ZF-9HP
Po prvýkrát predstavená v marci na ženevskom autosalóne, je jednou z prvých 9-stupňových prevodoviek v osobných automobiloch na svete. Vyznačuje sa ultra-rýchlymi reakčnými časmi, ktoré výrobca ZF opisuje ako „pod prahom vnímateľnosti“, a má adaptívny program radenia, ktorý sa dokáže rýchlo prispôsobiť štýlu jazdy. Vďaka širokému rozsahu prevodových stupňov a vylepšenej účinnosti nová prevodovka znižuje spotrebu paliva a emisie a zvyšuje výkon a komfort.
Systém Active Driveline
Na želanie je k dispozícii prvý systém pohonu všetkých štyroch kolies na svete, ktorý sa aktivuje „na požiadanie“ a zvyšuje svižnosť jazdy. Zároveň však umožňuje dosiahnuť nižšiu spotrebu paliva, pretože pri stabilnej jazde rýchlosťou nad 35 km/h sú poháňané iba predné kolesá. Tento nový systém monitoruje dynamiku vozidla a v prípade potreby do 300 milisekúnd automaticky pripojí pohon zadnej nápravy. Systém Active Driveline obsahuje aj funkciu aktívneho rozdeľovania krútiaceho momentu Active Torque Biasing s technológiou elektronického diferenciálu (e-Diff), ktorá rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá a tým optimalizuje trakciu a stabilitu. Systém Active Driveline bude v čase spustenia predaja k dispozícii pre vozidlá so zážihovým motorom Si4. Navyše bude pre všetky typy pohonných jednotiek k dispozícii funkcia smerovania krútiaceho momentu pomocou bŕzd (Torque Vectoring by Braking), ktorá ďalej zvyšuje svižnosť jazdy a bezpečnosť tým, že presmerúva hnaciu silu medzi všetky štyri kolesá s cieľom potlačiť nedotáčavosť vozidla. Bude súčasťou novej pohonnej sústavy Active Driveline aj štandardného štvorkolesového pohonu modelu Evoque.
Nové technológie
Evoque pre rok 2014 ponúka vodičovi výrazne väčšiu podporu vďaka obohateniu výbavy o technológie ako Park Exit (automatické vychádzanie z pozdĺžnych parkovacích miest), Perpendicular Park (zaparkovanie vozidla na stred kolmého parkovacieho miesta), Closing Vehicle Sensing (detekcia približujúcich sa vozidiel) a Reverse Traffic Detection (detekcia premávky pri cúvaní), Lane Departure Warning (varovanie pred vybočením z jazdného pruhu), Traffic Sign Recognition (rozpoznávanie dopravných značiek) a Wade Sensing (snímanie hĺbky pri brodení). Na želanie je tiež k dispozícii úplne nový komunikačný systém Land Rover InControlTM s dvomi novými funkciami – InControlTM Remote a InControlTM Secure. Funkcia Land Rover InControlTM Remote umožňuje majiteľovi vozidla v prípade nehody aktivovať tiesňové volanie, ktorým systém automaticky informuje záchranné služby o polohe vozidla. Systém možno ručne aktivovať pomocou tlačidla umiestneného pod odklápacím krytom na stropnej konzole, brániacim neúmyselnému aktivovaniu. Pomocou druhého tlačidla sa môže vodič v prípade potreby technickej pomoci spojiť so službou Land Rover Assistance. Funkcia Land Rover InControlTM Secure umožňuje pomocou moderných technológií sledovať pohyb vozidla, ak dôjde k jeho krádeži. Systém zároveňm spustí tichý poplach v centre nezávislej bezpečnostnej služby, ktorá polícii pomôže rýchlo zaistiť odcudzené vozidlo. Vozidlá vybavené týmto systémom spĺňajú bezpečnostný štandard Thatcham Category 6. Okrem nových technológií ponúka Evoque pre rok 2014 aj niekoľko nových dizajnových detailov, nové farebné vyhotovenia interiéru, štyri nové modely zliatinových diskov kolies a nový dizajn znaku Land Rover na maske chladiča, stredoch kolies a dverách batožinového priestoru. Range Rover Evoque 2014 bude na pohon aj naďalej využívať rad hospodárnych, ľahkých štvorvalcových motorov Land Rover. Zákazníci si budú môcť zvoliť 2,2-litrový vznetový motor s výkonom 110 kW, 2,2-litrový vznetový motor s výkonom 140 kW alebo 2,0-litrový zážihový motor s výkonom 176 kW (v závislosti od krajiny predaja). Vďaka novej 9-stupňovej automatickej prevodovke a hnacej sústave Active Driveline sa spotrebu paliva (v prípade vozidiel spĺňajúcich normu EU-5) podarilo znížiť až o 11,4 percenta a emisie CO2 o 9,5 percenta. Vozidlá pre rok 2014 sú schopné jazdiť s kombinovanou spotrebou len 4,9 l/100 km pri emisiách CO2 už od 129 g/km.