Počas 4. až 8. marca 2015 sa organizácia KOŠICE – Turizmus zúčastnila 49. ročníka prestížneho veľtrhu cestovného ruchu ITB Berlin. Podujatie patrí medzi najväčšie a najnavštevovanejšie na svete a ročne sa ho zúčastní takmer 200 tisíc záujemcov z radov odbornej i širokej verejnosti. Košice na veľtrhu oslovili návštevníkov s pestrou ponukou podujatí a novou kultúrnou infraštruktúrou spojenou s titulom Európskeho hlavného mesta kultúry.
Košice medzi TOP vystavovateľmi z oblasti kultúry
Košice bolo možné spoznať v rámci výstavných priestorov na dvoch rôznych miestach. Vďaka titulu európskeho hlavného mesta kultúry boli Košice zaradené v rámci výstavy Culture Lounge, ktorá sa zameriava na prezentáciu miest a inštitúcií s trvalým kultúrnym odkazom. Dohromady 77 vystavovateľov tak malo šancu prezentovať kultúru a metropola východu patrila k miestam o ktoré javili návštevníci Culture Lounge veľký záujem: „Otázky smerovali predovšetkým k titulu Európskeho hlavného mesta kultúry, kultúrny program a samozrejme bokom nezostali ani jednotlivé pamiatky mesta. Išlo predovšetkým o Nemcov, ktorí navštívili Košice ešte za čias existencie východného bloku. Boli sme prekvapení u koľkých ľudí zostalo mesto v povedomí.“, hovorí Zuzana Fabianová, vystavovateľka na ITB Berlin. O tom, že Slovensko je turisticky zaujímavou destináciou svedčí aj fakt, že v expozícii Slovenska vystavovalo celkovo 14 vystavovateľov, kde svoje miesto mali aj Košice.
Záujem novinárovi aj verejnosti
Počas prvých troch dní sa veľtrhu zúčastnila odborná verejnosť spolu s médiami. Okrem odborného programu sa predstavitelia KOŠICE – Turizmu zúčastnili aj raňajok s novinármi, ktorí sa chceli informovať predovšetkým o titule EHMK a aktuálnych podujatiach na rok 2015 o ktoré sa počas nasledujúcich dvoch dní zaujímala aj široká verejnosť. „Mnohým učarilo aj množstvo UNESCO pamiatok, či prírodných krás, ktoré sa nachádzajú v okolí Košíc.“, dodáva Fabianová. Medzi kultúrnymi témami a podujatiami rezonovali predovšetkým Biela Noc a Medzinárodný maratón mieru, ktoré spolu tvoria tzv. zlatý víkend s najvyššou návštevnosťou, Medzinárodná motocyklová súťaž Six Days Enduro alebo aj množstvo súčasných street-artových diel v rámci projektu Street Art Communication, ktoré sú u Berlínčanov o veľkej obľube.
ITB Berlin v skratke
ITB Berlin sa po prvýkrát uskutočnil v roku 1966 ako malé podujatie v rámci veľtrhu zameraného na obchodný dovoz zo zámoria. Postupom času prerástol v jeden z najžiadanejších cestovných veľtrhov na svete. V súčasnosti sa na veľtrhu prezentuje cez 180 krajín z 5 kontinentov. Na ploche 160tisíc metrov štvorcových sa každoročne zíde v 26 halách takmer 200tisíc návštevníkov z radov širokej verejnosti, obchodu a rôznych partnerských skupín venujúcich sa predovšetkým podnikaniu v oblasti cestovného ruchu.