Variá v prevádzke ešte pred Mikulášom

Košický dopravný podnik má za sebou tretí krst v tomto roku. V pondelok (1.12.2014) v areáli na Bardejovskej krstil a uviedol do prevádzky nové električky Vario LF2+. Doteraz bolo dodaných 7 ks vozidiel, pričom 4 z nich boli po krste zaradené do výpravy. Celkovo ich dopravný podnik kúpil 28. Posledné vozidlo by malo doraziť na jeseň 2015. Dopravnému podniku sa tak podarilo urobiť ďalší pozitívny krok k celkovej obnove vozového parku.

Na uvedení nových električiek do prevádzky bol aj primátor mesta Richard Raši. „Mestská hromadná doprava v Košiciach bude nielen najmodernejšie ale aj najbezpečnejšia a najkomfortnejšia na Slovensku,“ uviedol primátor. „Vedenie dopravného podniku má aj naďalej záujem pokračovať v obnove vozového parku pre Košičanov. Ďalšou obnovou vozového parku chceme zvýšiť kultúru cestovania,“ povedal generálny riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák.

Električka Vario LF2+ predstavuje zaujímavý pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Toto vozidlo je obľúbené nielen u cestujúcich, vodičov ale aj u samotných prevádzkovateľov. Použité prvky a komponenty garantujú nízke prevádzkové náklady a tiež náklady na údržbu, spoľahlivosť a vysokú disponibilitu v prevádzke. Nevyžadujú si žiadne zásadné zmeny v dielenskej infraštruktúre údržby vozidiel. Minimálne dopady na opotrebenie kolies a koľajníc zaručujú použité otočné podvozky a maximálne nápravové zaťaženie do 8 ton. Všetky podvozky sú hnacie, čo umožňuje 100 % využitie trakcie v režime jazdy aj brzdy, teda zaručuje výbornú dynamiku vozidla. Celoelektrické riadenie bŕzd garantuje prevádzkovú spoľahlivosť a nenáročnú obsluhu. Interiér vozidla ako aj dizajnové prvky, rozmiestnenie sedačiek a miest na státie ponúka cestujúcim dostatok pohodlia a priestoru. Nové električky je možné v prípade potreby spriahnuť do súpravy a tak zdvojnásobiť prepravnú kapacitu. Vario LF2+ je moderné vozidlo s vysokou úrovňou samodiagnostikovania prípadných porúch, čo urýchľuje identifikáciu poruchového prvku. V prípade poruchy dokáže električka dôjsť do vozovne bez pomoci iného vozidla s použitím iba jedného podvozku. Električka má rekuperáciu brzdnej energie (Rekuperácia – premena kinetickej energie na využiteľnú elektrickú energiu, ktorú vozidlo vracia späť do siete.) až do veľmi nízkej rýchlosti. Čo sa týka homologizácie, vozidlo už splnilo všetky zákonné podmienky a skúšky. Električka je typovo schválená pre prevádzku na električkových tratiach na Slovensku.

Vario LF2+ je kĺbové nízkopodlažné šesťnápravové dvojčlánkové vozidlo určené pre jednosmernú prevádzku. Električka je dlhá 22,6 m a má 4 dvere. V časti, kde sú druhé a tretie dvere, je električka nízkopodlažná. O jej pohyb sa stará 6 motorov, pričom výkon jedného je 70 kW a celkový 420 kW. Maximálna rýchlosť vozidla je 65 km/hod. V električke je 44 miest na sedenie a 131 na státie.

Nákup nových električiek bol spolufinancovaný 85 % z fondov Európskej únie, 10 % zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5 % spolufinancuje DPMK. Dopravný podnik získal na obnovu vozového parku z Operačného programu Doprava maximálne 38,5 milióna eur. Cena jednej električky Vario LF2+ predstavuje 1,449 milióna eur. V zmluve bol naplánovaný nákup 23 električiek s opciou na ďalších 23. K pôvodnému počtu tak pribudlo ďalších 5 ks. Spoločnosť Pragoimex z Prahy zabezpečí a poskytne aj záručný a pozáručný servis vrátane opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku.

DPMK

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *