Podľa zistení spoločnosti GfK približne polovica ľudí je nespokojných so súčasnou kvalitou poskytovania zdravotnej starostlivosti. Najviac sú ľudia nespokojní s čakacími dobami u lekárov, s prístupom personálu, ale aj celkovou zdravotnou starostlivosťou.
Približne polovica ľudí je nespokojných so súčasnou kvalitou poskytovania zdravotnej starostlivosti a približne 13 percent ľudí je dokonca veľmi nespokojných.
Koľko čakáme u lekára?
Jedným z najväčších dôvodov nespokojnosti sú pre ľudí čakacie doby u lekárov, a to až pre 37 percent nespokojných ľudí. Čakaním u lekárov strávili ľudia za uplynulý rok v priemere viac ako 9,5 hodiny.
U všeobecného lekára sa pred ambulanciou v priemere čaká 51 minút. Najdlhšie sa čaká u špecialistu (75 minút) a najkratšie u zubára. Problém získať termín majú ľudia hlavne u špecialistu, u ktorého sa na termín čaká priemerne 7,3 týždňa.
S čím sú ešte pacienti nespokojní?
Medzi ďalšie dôvody nespokojnosti pacientov patrí aj prístup personálu (takmer u jednej pätiny pacientov) a nespokojnosť je aj celkovo so zdravotnou starostlivosťou, a to u 16 percent ľudí. Nasleduje nespokojnosť s poplatkami u lekárov, nedostatočným vybavením a stavom nemocníc, ale aj s kvalitou personálu a vysokými doplatkami za lieky.
O prieskume
Všetky uvedené informácie pochádzajú z telefonického prieskumu realizovaného pre Asociáciu na ochranu práv pacientov SR v októbri/novembri 2016 na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov vo veku 18 a viac rokov a telefonického prieskumu medzi 200 lekármi z rôznych špecializácií.