V Európe vyhodíme ročne 100 miliónov tón potravín. Viac ako 700 miliónov ľudí nemá prístup k pitnej vode. Vo svete je takmer 20 miliónov utečencov. Tieto fakty sú len minimum problémov súčasného sveta a preto je nevyhnutné začať konať a riešiť problémy. „Čo si vyberieme dnes, žijeme zajtra.“ Tak znie heslo kampane Vyber si, ktorú spustila Platforma mimovládnych rozvojových organizácií (Platforma MVRO). To, ako vyzerá naša planéta a svet, v ktorom žijeme, je výsledkom našich každodenných rozhodnutí. Sme prvou generáciou, ktorá začína fatálne pociťovať dopad svojho nezodpovedného konania, a zároveň možno poslednou, ktorá s tým dokáže niečo urobiť. Platforma MVRO, zastrešujúca 30 mimovládnych organizácií, má za cieľ zabezpečiť udržateľný rozvoj a riešiť problémy dnešného sveta.
Naše rozhodnutia môžu vytvoriť lepší svet
„Kampaňou chceme inšpirovať ľudí, aby priniesli vlastné iniciatívy, ako vytvoriť zo sveta lepšie miesto pre život. Svetu pomáhame aj tým, ako zodpovedne žijeme. Či už sa rozhodneme pre menej konzumu, začneme nakupovať len to, čo potrebujeme, prestaneme plytvať jedlom alebo niektorý deň zvezieme kolegu do práce. Každý z nás sa môže začať správať viac zodpovedne a fér a k tomu by sme mali viesť aj deti a mladých na školách. Je úlohou a povinnosťou Slovenska prísť s vlastnými iniciatívami a prispieť k celkovej zmene,“ hovorí Mária Sliacka z Platformy MVRO.
Známe osobnosti ako ambasádori kampane
Kampaň sa nevenuje iba rozvojovej pomoci, ale celkovému zodpovednému prístupu k životu a jej cieľom je ukázať, do akej miery môžu naše kroky prispieť k riešeniu problémov dnešného sveta. Zapojili sa do nej aj viaceré známe osobnosti verejného života – herci Henrieta Mičkovicová a Alexander Bárta, módna návrhárka Dana Kleinert, hudobník Jano Kuric, tanečník Jaro Bekr, spisovateľka Tamara Šimončíková Heribanová a ďalší. „To, ako vyzerá svet, v ktorom žijeme, je aj výsledkom našich každodenných rozhodnutí. Niekedy stačí jedna malá vec, jeden dobrý výber alebo jedno správne rozhodnutie. Stačí, ak sa začneme zaujímať o to, odkiaľ pochádzajú veci, ktoré si kupujeme a kto ich vyrobil alebo kupovať len to, čo naozaj potrebujeme,“ vysvetľuje Dana Kleinert, prečo sa rozhodla zapojiť.
Viac sa o kampani Vyber si a ambasádoroch projektu dozviete na: http://www.mamnavyber.sk/.