Bratislava 7.marca – Mýtus o malých autách pre ženu a veľkých SUV pre mužov je už dávno vyvrátený. Ženy kladú dôraz na praktickú stránku vozidla, ktoré využijú na dlhších cestách ale i v meste. Mení sa aj vkus žien z pohľadu farby vozidla. Z aktuálnych štatistík predaja najväčšej siete autobazárov na Slovensku AAA AUTO však vyplýva aj to, že nežnejšie pohlavie vyberá vozidlo podľa racionálneho využitia.
Ženy vyberajú auto inak ako muži. Väčšina mužov preferuje u automobilu komfort, výkon motora a vzhľad. Žena naopak preferuje bezpečnosť a praktické využitie. „Ženy sa na auto pozerajú ako pomocníka v domácnosti. Skúmajú, či sa im do kufra vojde kočík, alebo koľko má auto airbagov,“ spomína Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. Dlhodobo najbežnejšou voľbou motoristiek je verzia hatchback, ba dokonca aj kombi. Stálicou je Škoda Fabia a Octavia, no ženy priťahujú francúzske autá a to najmä značky Peugeot a Renault. Rebríček predajnosti ojazdených vozidiel pritom vôbec nekopíruje trh s novými vozidlami, kde sa okrem etablovaných značiek z koncertu VW derú do popredia kórejské automobilky KIA a Hyundai.
Mení sa aj vkus žien z pohľadu farby vozidla. Tradičnú predstavu o malom ženskom červenom aute búrajú štatistiky predaja. Vo farebnom spektre dominuje sivá nenápadná farba pred elegantnou čiernou a príjemnou modrou. Trend modernej ženy udáva aj neutrálna biela farba, ktorá je výrazom vecnosti. Béžové odtiene sú vnímané ako nadčasové a jednoduché. O majiteľoch automobilov tejto farby platí, že sú v prvom rade rozvážni. Aj preto sa niekedy hovorí, že automobily vo farbách béžových a krémových odtieňov patria na ceste k tým najbezpečnejším.
Zo štatistík predaja vyplýva aj to, že dominantou mužov je dieselový motor, kým ženy vo veľkej miere siahajú po benzínovom. Na ústupe je tiež manuálna prevodovka, pohodlnosť automatu využíva čoraz viac motoristiek.
Z pohľadu veku ojazdeného vozidla siahajú ženy po deväť a viac ročnom aute, ktorého nákup preferuje až 51% žien za uplynulý rok.